Den store lærerjakten er i gang!

Akershus fylkeskommune søker de beste lærerne til våre videregående skoler! Vi tilbyr både faste stillinger og vikariater.

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Velkommen til Thrift Market

Onsdag 20. mars kl 17.00-20.00 arrangerer skolen bruktmarked der DU kan selge dine brukte gjenstander og klær

Innholdsrik skoleuke

Offisiell åpning av det rehabiliterte biblioteket, aktivitetsdag, snøhuletur og fylkesmesterskap for ungdomsbedrifter - uke 9 i 2024 var innholdsrik!

Skoledag for SOS Barnebyer

Tirsdag 6. februar skal elevene arbeide for at ungdommene på SOS Barnebyers senter i Mwanza i Tanzania skal få et bedre liv.

Foreldremøte om fagvalg gjennomført

Foresatte til elever på Vg1 Studiespesialisering fikk onsdag 24.01.24 informasjon om fagvalget til Vg2.

Orden og oppførsel uten karakter fra og med 2. termin

Skolen skal fra og med 2. termin dette skoleåret delta i Utdanningsdirektoratets forsøk om vurdering i orden og oppførsel uten karakter. Dette er et nasjonalt forsøk, og skoler fra hele landet deltar.

Tilbud om vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse (meningokokksykdom)

Skolehelsetjenesten ved Rælingen videregående skole tilbyr kombinasjonsvaksine mot meningokokk gruppe A,C,W og Y, Nimenrix.

Åpen skole for 10. klassinger 24.01.24

Bygger dere raketter hos dere? Kan jeg få tilleggspoeng til inntak på Toppidrett når jeg er god i bordtennis? Kan jeg bli vekter hvis jeg går Salg, service og reiseliv?

Nye ungdomsbedrifter etablert

I oppstarten av skoleåret har det blitt etablert flere ungdomsbedrifter i klassene på Salg, service og reiseliv.  Ungdomsbedrift er en unik mulighet for elevene til å starte bedrift innenfor trygge rammer.